Digitalisaatiotyöpaja

Pohjois-Karjalan Sähkö Oy (PKS) on energia-alan palveluyritys, joka tuottaa ja kehittää energiapalveluja, joiden avulla asiakkaat voivat helpommin hallita omaa energian käyttöään ja kustannuksiaan.

”Työpaja oli jokaisen pennin arvoinen. PBF:n digitalisaatioasiantuntija oli paneutunut hyvin PKS:n tilanteeseen ja se näkyi läpi koko tilaisuuden. Hänen tapansa esittää asiat oli rauhallinen ja rakentava, mutta kuitenkin sopivalla tavalla provosoiva ja ennen kaikkea ajatuksia herättävä. Osaaminen, innostus ja asiantuntemus paistoi läpi koko ajan.”

 

Heikki Rantamäki
Liiketoimintajohtaja, Sähkökauppa
Pohjois-Karjalan Sähkö Oy

Asiakkaan tarve

Tavoitteena oli luoda asiakkaalle mielikuva energiayhtiön muutoksen monitasoisuudesta ja herättää asiakkaan johto huomioimaan muutoksen vaikutukset liiketoiminnan eri osa-alueille.

PKS tilasi työpajan järjestämisen ja fasilitoinnin Project Business Oy Finlandin digitalisaatioasiantuntijalta.

Ratkaisun kuvaus

Osana PKS:n strategiatyöprosessia järjestettiin digitalisaatiota käsittelevä työpaja, jonka tarkoituksena oli herätellä, luoda uusia ajatuksia, tarjota konkreettisia ehdotuksia ja haastaa PKS:n nykyisiä toimintamalleja digitalisaation vauhdittamana.

PKS:n Sähkökaupan liiketoimintajohtaja Heikki Rantamäki kommentoi työpajan tuloksia seuraavasti:

Harvoin olen muutamassa tunnissa saanut niin paljon herätteitä, uusia näkökulmia, huonoa omaatuntoa sekä ihan konkreettisia ja nopeasti toteutettavissa olevia ideoita kuin tämän esityksen myötä. Ensimmäinen idea menee toteutukseen tänään, 24 tuntia tilaisuuden jälkeen. Kerta kaikkiaan erinomaisen raikas ja tuiki tarpeellinen tuuletus juuri oikeaan vaiheeseen strategiaprosessissamme.

Työpajassa tarkasteltiin johtamisen, organisaatioiden ja työnkuvan muutosta, pureuduttiin osaamisen hallintaan ja jatkuvaan oppimiseen sekä luotiin työkaluja toimia ja kehittää myyntiä hyödyntäen sosiaalista mediaa.

”Työpaja oli jokaisen pennin arvoinen. PBF:n digitalisaatioasiantuntija oli paneutunut hyvin PKS:n tilanteeseen ja se näkyi läpi koko tilaisuuden. Hänen tapansa esittää asiat oli rauhallinen ja rakentava, mutta kuitenkin sopivalla tavalla provosoiva ja ennen kaikkea ajatuksia herättävä. Osaaminen, innostus ja asiantuntemus paistoi läpi koko ajan.

Hyödyt

  • Haastoi toimintamalleja
  • Toi herätteitä johtamisen, organisaatioiden ja työnkuvan muutostarpeista
  • Kehitti myyntiä hyödyntäen sosiaalista mediaa

Lisätietoja:

Heikki Rantamäki
Liiketoimintajohtaja, Sähkökauppa
(+358)50 551 5537

Sähköisillä palveluilla kohti ensiluokkaista asiakaskokemusta

Sähköisillä palveluilla kohti ensiluokkaista asiakaskokemusta

ICT-arkkitehtuurin tavoitesuunnittelulla konkreettinen tiekartta ja joustavuutta liiketoiminnan muutostilanteisiin

ICT-arkkitehtuurin tavoitesuunnittelulla konkreettinen tiekartta ja joustavuutta liiketoiminnan muutostilanteisiin

Asiakastietojärjestelmän yhteiskäyttötoiminnallisuuksilla uuteen liiketoiminta-arkkitehtuuriin

Asiakastietojärjestelmän yhteiskäyttötoiminnallisuuksilla uuteen liiketoiminta-arkkitehtuuriin

Digital Twin -käyttöönottoprojekti – Kumppanuudesta kaksin verroin hyötyä projektin ryhdikkään edistämisen sekä vahvan substanssin hyödyntämisen kautta

Digital Twin -käyttöönottoprojekti – Kumppanuudesta kaksin verroin hyötyä projektin ryhdikkään edistämisen sekä vahvan substanssin hyödyntämisen kautta

Myyntiliiketoiminnan konsolidointi-projekti. Kokonaisprojektinhallinta PBF.n projektipalveluilla.

Myyntiliiketoiminnan konsolidointi-projekti. Kokonaisprojektinhallinta PBF.n projektipalveluilla.

Onnistunut Datahub-käyttöönottoprojekti – Yhdistelmä jämäkkää projektinhallintaa ja energia-alan prosessiosaamista

Onnistunut Datahub-käyttöönottoprojekti – Yhdistelmä jämäkkää projektinhallintaa ja energia-alan prosessiosaamista

MS D365 CRM -auditointi

MS D365 CRM -auditointi

Digitalisaatiostrategia avaa tiedon hyödyntämistä yli liiketoimintarajojen.

Digitalisaatiostrategia avaa tiedon hyödyntämistä yli liiketoimintarajojen.

Laskutuksen laatuanalyysillä varmuutta kassavirran hallintaan.

Laskutuksen laatuanalyysillä varmuutta kassavirran hallintaan.

Digitalisaatiotyöpaja

Digitalisaatiotyöpaja

Mittarilta rahaksi -prosessin laadunvarmistusanalyysi kannattaa

Mittarilta rahaksi -prosessin laadunvarmistusanalyysi kannattaa

Ydintoiminnot ja ICT-kokonaisarkkitehtuuri

Ydintoiminnot ja ICT-kokonaisarkkitehtuuri

BI-ratkaisun hankinta käänteisellä hankintamenettelyllä

BI-ratkaisun hankinta käänteisellä hankintamenettelyllä

Asiakastietojärjestelmän uudistaminen

Asiakastietojärjestelmän uudistaminen